lördag 23 januari 2010

Just nu önskar jag...


...att jag hade obegränsat med tid och pengar. Hade fallet varit så hade jag suttit på första plan till Haiti för att hjälpa. Här sitter man i sin trygga tillvaro och ser på tv hur alla dessa föräldrarlösa barn ligger i en klunga i ett tält och inte vet vad framtiden kommer att innebära för dem. Här sitter jag med min kompetent som sjuksköterska när jag kunde vara där och hjälpa. Hela mitt inre skriker åt mig att säga upp mig från jobbet på studs och bara åka. Om så bara för en vecka, självfallet vill jag inte lämna min lillfis alltför länge. Hade jag kunnat hade jag åkt ner och hämtat alla barnen. Alla världens barn förtjänar villkorlös kärlek, trygghet och en möjlighet till ett värdigt liv.

Men jag kan inte, jag har inte möjligheten att bara slänga mig på ett plan. Så jag ber en bön för alla de som inte överlevt och för alla de som har överlevt. Jag sänder kärlek i tanken åt dem alla & hoppas och ber för att mer hjälp når dem.

2 kommentarer:

  1. Usch ja, det är så hemskt... Jag har skänkt pengar och hoppas det kan hjälpa någon där borta. Lilla Ayla är rolig. Kanske hade hon vaknat på fel sida. Hon är lite butter ibland, men det blir väl så när man är gammal. Noahs kommentar var ju underbar. Om du har tid för en fika en dag kan jag ta med Ayla om Noah är hemma. Så kan han klappa henne hur mycket han vill! KRAM

    SvaraRadera
  2. Roligt när du uppdaterar men vi som kollar vill ha mer foton mer text lite fortare omdu kan avara lite tid till det, allt är toppen och intresant man ständigt väntar påen fortsättning snälla uppdatera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera