onsdag 27 april 2011

Röd cykel



Dagens samtal under morgonpromenaden till förskolan: Mamma, du vet vilken cykel jag vill ha när jag blir stor va ? Ja, svara jag. En röd cykel svarar sonen. Han har pratat om detta innan och då föreslog jag kanske en blå eller grön, men nej en röd cykel ska det vara. Så sluter han sina ögon och tittar upp mot solen. Precis såhär ska den se hur mamma, röd på detta viset som när jag stänger mina ögon och ser den. Förstår du mamma ? Ja, svarar jag och ler. Klart jag förstår. Men du får nog följa med och välja själv när du blir stor så det blir rätt ändå svarar jag.






Underbara unge, jag slutar aldrig hänföras av hans små fina härliga tankar om allt och inget. Klart grabben ska få en röd cykel när han blir stor ! Kärlek !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar