onsdag 9 september 2009

Jag har en alldeles egen liten rumpnisse


Jodå, det tog ungefär 2 veckor på dagis så har lilla bus börjat med att efter varje uttalad mening från mamma fråga : Vaffö ? Tror utan överdrift att han hann med att fråga ett 20-tal gånger bara på den lilla 5 minuters promenad vi hade från dagis och hem idag. Jag berättar att vi ska gå och handla, vaffö frågar han. Jag svarar för att vi behöver hem lite mat, vaffö frågar han. Förklarar att vi ätit upp vår mat och därför behöver köpa ny, vaffö frågar liten. Ja, efter många försök till tydliga förklaringar så gav jag helt enkelt upp och svarade till slut själv bara därför.
Men han är den sötaste lilla rumpnisse så det är svårt att inte charmas av även detta fenomen i hans utveckling. Jag tycker bilden i detta inlägg talar om att han undrar varför mamma inte köpt en godare dricka när vi var i Lund på Ebbas Fik.

4 kommentarer:

  1. Sötaste, Sötaste lilla rumpnissen! Kan riktigt höra er konversation på väg till Brunnen. puss

    SvaraRadera
  2. men hur söt får man vara?!!

    SvaraRadera
  3. det är ett tecken på att han är ovanligt smart, han vill veta!

    SvaraRadera