söndag 27 september 2009

Dubbla dygnet tack !


Jag hinner alltså inte alls med längre. Efter att ha börjat jobba efter min mammaledighet, skolat in lillvilden på dagis och dessutom börjat på nytt jobb är jag utan överdrift helt finito. Energin är låg och jag vet inte riktigt hur jag ska lyckas ladda mina batterier. Försöker tänka som så att det förmodligen är för att allt detta är nytt och jag ska bara vänja mig och komma in i det hela ordentligt. Och så ska man ju hinna blogga också...hur hinna när dygnet bara har 24 timmar ?

Nåväl, Noah trivs bra på dagis vilket känns jättebra, nya jobbet är roligt och jag känner att jag efter 3 veckor börjar så smått få kläm på rutiner och vad det hela handlar om & hösten är fortfarande mysig och ljus tänds varje morgon och kväll. Dock känns ju singellivet mindre kiff när hösten, mörkret och kylan kommer smygande. Vet inte varför, men just denna tid kan det kännas lite extra ensamt i soffan om kvällarna. Jobbade dag igår och eftersom jag jobbar hela helgen så är lilla bus hos sin pappa. Har kvällsturen idag och kollegorna var alla ense om att de tyckte jag skulle bege mig ut på krogen barnfri och singel. Jag tittade utmattad på dem och menade på att singel får jag i så fall vara lite längre för jag prioriterar tråkigt nog sömn framför äventyr på krogen en lördag just nu. Somnade kl 20 igår och vaknade 9:30 idag, känns som att sömn behövdes.

Nu är det dags att klä sig och börja ta sig så smått mot jobb. Önskar er alla en underbar söndag !

8 kommentarer:

  1. Det var inte igår jag hörde ordet kiff! Typiskt familjen Johansson, slutet av 80-talet!
    Hoppas att du hittar energin, skulle också behöva lite, och massor av tålamod. Astrid är inte rolig att tas med för tillfället.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du haft lite tid till att blogga är alltid så rolgt att höra ifrån dig

    SvaraRadera
  3. Usch... stackare... att känna sig helt matt och ensam är inget roligt. Tyvärr tar ju mörkret en del energi av en och jag har svårt själv att bygga upp någon energi nu under hösten. Men något som hjälper mig lite, när jag sitter där och halvsomnar... jag går ut och promenerar.... jag får faktiskt energi av det även om man blir trött direkt efteråt. Man får ialla fall lite ljus :) Jag hoppas du får en fin helg. Kram Johanna

    SvaraRadera
  4. Väntar tålamodigt på nya inlägg dom är underbara att läsa och se dina underbara foto kram.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du snart får lite tid att blogga man väntar så på nästa inlägg och fler underbara bilder.

    SvaraRadera
  6. jag känner igen det dät, jag hade också behövt dubbla dygnet för att hinna med allt jag vill!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du snart börjar blogga igen saknar dina bilder och berättelser. Kanske din tid tillåter ett litet bloggande igen saknar dig.

    SvaraRadera
  8. Snälla du försök att få en liten tid över för att fortsätta din underbara blogg

    SvaraRadera