måndag 14 december 2009

Tillbaka...


I alla fall för en liten stund. Vet inte varför det känns som dygnet halverats vinterhalvåret men så har det i alla fall kännts. Hinner knappt med vad jag ska och vad jag borde och någonstans inombords finns alltid lite stress över att faktiskt aldrig vara helt färdig men vad för projekt man nu har igång. Dock ett i-landsproblem att inte hinna med att handla julklappar i tid eller hinna med tvätt och städning så jag ska icke klaga. Livet kunde absolut varit mer orättvist.

Så vad händer i livet ? Jag har bestämt mig för att stanna kvar på nya jobbet och säga upp mig från det gamla nu när min tjänstledighet går ut i februari. Känns bra att ha så nära till jobb och framför att är det skönt att slippa åka tåg varje dag när man gjort det i 8 år. Inget fel på att åka tåg, men efter alla år när man på morgonen efter nattpasset fått stå upp och slumra på tåget hem är jag tacksam över att bara behöva åka buss 5 minuter nu eller ta mig en cykeltur på 15 minuter. Viss skillnad.

Nu nalkas julen och jag har ingen aning om vad jag ska köpa för julklappar eller när jag ska finna tiden att inhandla dem. Har gjort mer än ett tappert försök att ha Noah med mig när jag skulle julklappsshoppa och det går bara inte. Han tappar tålamodet, drar i allt och alla och vrålar i högan sky när han inte får som han vill eller det han vill. Så nej, det får bli vid ett barnvaktstillfälle.


3 kommentarer:

  1. det är underbart att ha nära till jobbet, jag har int ehaft det de senaste 17 åren, utan jaghar fått pendla, men jag drömmer om att kunna cykla och gå till jobbet nångång igen!

    SvaraRadera
  2. Roligt att du är tillbaka don blogg inspirerar många och så även mig, hoppas du får lite tid att fortsätta kollar nästan varje dag.
    Kram intreserad ensamstående mamma.

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarer & för att ni orkar följa bloggen som knappt lever.
    Kram Madde

    SvaraRadera