torsdag 3 februari 2011

Vardagspusslande


Kommer det med åldern eller är det ett klockrent tecken på att man kanske är aningen stressad i vardagen ? Det är inte alltid lätt att pussla ihop en fungerande vardag tycker jag. Ett schema till förskolan, ett till mig, ett till sonens pappa som vi ska komma överens om, ett till min mamma för de dagar då hon ställer upp med hämtning och lämning. Sen har vi då också mitt arbetsschema som man i allt ska lyckas hålla rätt på när man jobbar skift. Tack och lov att man har ex antal papperskopier samt skriver in det i sin almenacka annars hade jag tveklöst inte befunnit mig på plats varken rätt tid eller dag. Och eftersom jag jobbar varannan helg (min barnfria helg) så är det också så att man lätt i veckorna tror att det är helg och tvärtom. Men vem sa att det skulle vara lätt ? Det är helt enkelt bara att bita ihop och fortsätta pusslandet och bara hoppas på att man får rätt på det hela.

Ikväll är jag både jobb och barnledig, hör inte till vad som är vanligt så jag ska precis bara hoppa i mysbrallorna och sjunka ner i soffan, tända alla ljus, hälla upp ett glas vin och göra precis ingenting. Eller jo, ska göra nytt schema till förskolan, sonens pappa och min mamma först men sen. Sen ska jag bara koppla av.

1 kommentar:

  1. Känner väldans mycket igen mig! Nästan som våra sprängfyllda filofaxer på gymnasiet. Då jäklar tyckte man att man var busy! PUSS

    SvaraRadera