tisdag 9 november 2010

Ljusglimtarna


Ibland gäller det verkligen att leva här och nu och njuta i fulla drag av ett härligt ögonblick som livet bjuder en på. För mig var det senast igårkväll, sonen hade växtvärk och ville sova i mammas säng. Sagt och gjort, inte för att jag får så mycket sömn när vi samsover för han är sjövild i sömne och fnattar mest runt hela natten. Han sover, jag gör det inte. Men har man ont och är liten så ska man klart få gosa ner sig i mammas säng. Jag berättade en påhittad saga för honom och sen kommer det: Mamma jag älskar dig. Bara sådär spontant utan att jag ens försökt locka fram det. Och så fick jag en så go kram och puss. Guld värt och mammahjärtat fullkomligt bubblade över av kärlek. Han är ju mitt allt min fina prins, det är han & jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar