torsdag 4 november 2010

Tänker positivt


Eller rättare sagt jag försöker, positiva affirmationer så det stänker om det. Men så när man sitter där och är i full gång så kommer ändå tvivel inombords. Men tänk om det inte blir bra då ? Tänk om...en massa jäkla (ursäkta svordomen) tänk om som cirkulerar inom mig. Orden i sig är inte så farliga varken tänk eller om men sammansatta fruktansvärt jobbiga. Om man inte lägger in något positivt efter dem dvs. Ska försöka göra det, ska försöka hålla fast vid tänket att allt sker av en anledning även om man inte alltid kan se det när man är mitt uppe i allt som händer och sker. Så vad tänker jag på då ? Jobb bland annat och så kärleken såklart. Undrar ofta varför det ska vara så svårt och undrar definitivt om det är så svårt för alla andra eller bara mig så härligt förunnat ? Kanske är jag inte skapt för att lyckas få till en fungerande relation eller så är det som min älskade lillasyster säger att jag hittlills bara träffat fel helt enkelt. Men jag tycker inte om att skylla på alla andra, är så mycket duktigare på att finna alla felen på mig själv. Kanske insiktsfullt, kanske också ganska dumt i vissa fall.

Idag är det fredagsmys med sonen som gäller eftersom han ska vara hos sin pappa i helgen och jag ska jobba. Mys ska det bli och förmodligen Ice Age, Bilar eller en av de 4 Pettson & Findus filmerna. Nu ska jag dricka upp min kopp kaffe och sen knata bort till dagis och hämta honom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar