onsdag 19 augusti 2009

Inskolning


Idag var lilla bus fjärde dag på förskolan. När man på morgonen frågar om han vill gå till dagis (erkänner jag har svårt att säga förskola ) så springer han till dörren och sätter sig ner för att ta på skorna. Jag som svettats över tanken på hur det skulle bli om morgnarna då han gärna tar till trotsutbrott varje gång han ska klä sig. Inga problem, han vill så gärna nu så han skippar utbrotten och sparar dem till andra tillfällen. Idag cyklade vi bort och det tog härliga 2 minuter i friska luften, kanonbra när man är lite sen på det. Noah har redan åkt på sin första dagisförkylning så natten har varit lite jobbig med hosta och gråt flertalet gånger så imorse var ingen utav oss pigga. Kanske skulle jag slängt mig på soffan nu när han vilar istället för att sitta här.

Imorgon ska tiden på dagis utökas från 1 timme till 1½. Och kanske, kanske kan man gå in och sätta sig i personalrummet en stund och se om lilla bus klarar sig på egen hand. Han går gärna ifrån mig och leker med de andra när vi kommer dit, men kallar titt som tätt för att få bekräftat att jag är kvar. Det kommer att bli kanonbra det här och det känns så skönt, för det är stort att börja på dagis både för liten och för mamma. Nu ska jag snart börja jobba också och på nytt jobb också. Vi hoppas på en alldeles underbar höst med många äventyr !

1 kommentar:

  1. Han kommer älska varje minut på dagis! Vilken underbart fin bild på lilla Bus..nu ska jag ta och ringa dig! PUSS

    SvaraRadera