söndag 16 augusti 2009

Lyssna på din själ


Gör du det ? Jag har då varit riktigt dålig på det under många år och vid många tillfällen i mitt liv. Så vad innebär det då att lyssna på sin själ. Jo, ni vet den där känslan inombords. När man vet vad som är rätt eller fel, när man så starkt känner vad man vill eller inte vill, när magkänslan skriker vad man ska göra och vad man inte borde. Det är det jag menar. Själen och intuitionen, de går väl hand i hand som jag ser det. Eller så är intuitionen själens lilla pling när man ska lyssna och känna efter vad man verkligen känner, tycker och tänker. För ofta så känner jag ju vad som är rätt men låter yttre omständigheter eller så lyssnar jag på vad alla andra tycker och tänker kring det hela och låter det avgöra.
Ofta är det den första känslan du får över något som är det rätta för just dig. Ska jag ta det där jobbet eller inte ? Ska jag dejta denna killen/tjejen eller ej ? Kan jag lita på denna människa ? Ja, det finns många exempel. Ofta har jag valt bort att lyssna på själen och min intuition för jag blir osäker på om jag verkligen då gör rätt. Men så nu tänker jag att borde inte jag vara den som bäst vet vad som är bra för mig ? Jo, jag tror nog så. Så nu får det bli att mer lyssna på mig själv och min lilla själ och mindre på allt och alla andra. Dock är det trassligt det där och det tar säkerligen lite tid innan jag får kläm på mitt nya sätt att leva livet på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar