söndag 9 augusti 2009

En underbar helg






Helgen började med att lilla älskade bus blev hämtad av sin pappa fredagmorgon, det var dags för deras första långhelg tillsammans. Jag visste ju att de skulle ha en hur bra helg som helst tillsammans men det kändes ändå lite vemodigt att vinka adjö, det är ju ändå första gången jag är ifrån min goa pojke så länge sedan han född blev.

Fredagsförmiddagen fortsatte sedan med att jag cyklade bort med en bukett blommor till mamma som fyllde år. Det blev en kopp kaffe på altanen där innan jag och mamma begav oss till busshållsplatsen för att möta upp syster och hennes dotter Isa. Vi åkte ner till stan och mötte där upp min bror och farmor. Vi njöt av lunchbuffé på Aurora och firade mamma. Vi fattades ju lilla bus, svågern som jobbade och pappa som var på väg till Mantorp för att köra racing i helgen. Det blev en helmysig förmiddag/lunch.

När vi var nöjda med ett par turer på båten tog de andra bussen hem till mamma för lite kaffe och jag tog en promenad på stan för att hitta en present. Hade varit mycket mysigare att lulla på stan utan invasion av nyckelpigor känner jag. En kan vara fin och söt, tusentals blir faktiskt lite på gränsen till äckligt. Har dock hört att en nyckelpiga ska betyda tur så oj oj oj så mycket tur vi ska ha framöver nu då.

På kvällen tog jag och lillebror oss hem till mamma och så åt vi pizza, bubblade om allt och inget och såg Mamma Mia. Jag blev såklart tokförälskad i filmen och känner mer än någonsin att jag vill flytta till Grekland. Bror led nog nästan hela filmen igenom och utbrast vid något tillfälle en förtvivlad undran om hur mycket man egentligen kunde hinna med att sjunga i en film. En riktigt underbar helg med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar