tisdag 21 juli 2009

Dammsugare på vift

Vaknade natten till förra lördagen vid 03:30 tiden av att jag hörde något slå i lampan i hallen. Noah kommer ej ur sin spjälsäng själv så det kändes mindre bra att någon var i hallen, pulsen steg snabbt kan jag säga. Hör sedan att någon snabbt tar sig genom vardagsrummet och springer ut genom altandörren som ligger precis utanför mitt sovrum. Jag hasar mig ur sängen och öppnar skräckslagen dörren, ser en ung man som springer iväg med min......dammsugare. Varför stjäl man en dammsugare ? Okej, han tog även min kamera och mp3 spelare men ändå, varför ta en dammsugare ? Nåväl, polisen kom snabbt men de fick inte tag i honom tyvärr. Mest jobbigt är det att han varit i huset när vi var hemma, lilla bus & jag samt att det finns bilder på sonen i kameran. Dessutom var det mitt eget fel att jag fick inbrott för jag hade glömt låsa altandörren, detta trots att syrran hade inbrott mitt på dagen av samma anledning bara för någon månad sedan.

Nu låser jag alla dörrar, även porten in till gården samt alla fönster stängs när det blir mörkt. Tycker det känns lite kusligt att vara ensam just nu om kvällar och nätter, får ta och ge mig ut och leta efter en stor biffig singelkille.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du kan skriva lite oftare för det är en fröjd att läsa

    SvaraRadera