onsdag 1 juli 2009

Dagens utbrott !

Ja, så går man då inom Ica affären på vägen hem efter att ha varit hemifrån hela dagen med lilla bus. Sedan morgonen har man varit i sommarstugan, på stranden, spelat boll, varit på 18-månaders kontroll på BVC, badat hos mina föräldrar och avslutningsvis grillat där också. En supertrevlig dag men som på kvällen tar ut sin rätt och man är oerhört trött. Dock fattades mjölk här hemma och det funkar ju inte för då kan jag inte dricka kaffe så ett Ica besök innan jag skulle hem för att natta mycket trött och skrikande liten var tvunget.

Men så undrar jag varför alla stans indolenta (passiva/oföretagsamma) människor ska handla samtidigt som jag efter en sådan här dag ? Va ? Vi har tre faser den indolenta människan går igenom när den handlar.

Fas 1: Att stå vid ingången & fundera på om man ska gå in och handla eller inte

Fas 2: Att ställa sig precis innanför dörrarna till ingången och fundera en bra stund på om man ska ha korg man bär eller som man kan dra efter sig.

Fas 3: Att ställa sig vid kassan & fundera på om man ska betala eller inte, om man handlat klart eller ej.

Men vad i hela svordom, svordom, svordom är det för fel på folk ??? Vet man inte om man ska handla när man går eller kör till en affär ? Är det så svårt beslut vilken korg man ska handla i och är man inte smart nog att veta om man handlat klart eller ej bör man verkligen då få lov att gå & handla själv ? Ursäkta mitt utbrott, men det är inte precis vad man behöver en sådan här dag. Jag fattar att man står och funderar på vilken produkt man ska ta ibland men de övriga 3 faserna har jag faktiskt ingen förståelse för och ibland vill jag bara släppa min kundkorg och vråla ut min frustration högt så hela affären hör. Men det gör jag ju självfallet inte så samlad som jag är, utan jag går hem och bloggar om det istället (feg som man är). Kanske skulle man bli lite tuffare och våga säga vad man har på hjärtat eller så får man bara ha mer tålamod med människor. Försöker leva efter det sistnämnda även om det vissa dagar är svårt för indolenta människor provocerar omedvetet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar