måndag 13 juli 2009

Underbara mamma !


Ikväll kom min underbara mamma hit med lite kvällsmat till lilla bus som alltid blir eld och lågor när han ser mat så han sprang snabbt fram till sin stol och ville upp vid bordet. Det blev en god portion av mormors hemmalagade lasagne, jodå jag erkänner att det slank ner en liten smakbit för mig också. Till mig och mamsen gjorde jag ris med tonfisk röra i sås, något nyttigare men inte alls lika gott som lasagnen klart.

Efter lite kaffe efter maten och ha suttit i vardagsrummet och applåderat när Noah sprang fram och tillbaka mellan vardagsrum och kök skrikandes på högsta volym : Pringa, pringa !!, blev det dags för vilda liten att sova. Hur kan det vara så roligt att springa ? Det är så härligt att se en liten människa springa fram och tillbaka överlycklig av att kunna springa. Kan man kalla det annat än genuin livsglädje.

När han väl kommit till ro och somnat började mamma och jag möblera om. Sist gjorde jag det själv och kan säga att jag nu var tacksam att få hjälp med mina tunga skåp. Så nu sitter jag och fullkomligt njuter av att ha fått så fint i mitt vardagsrum, nu minsann tror jag att det är färdigt. Visst, smådetaljer kvar men det kan man pyssla med lite då och då när tid finnes. Imorgon väntar projekt gästrum som helst ska bli klart under förmiddagen för inte vill jag städa hela dagen. Så puss, kram & massor med kärlek till mamma idag för att du är du och vet precis vad en dotter behöver.

2 kommentarer:

  1. Tack för det fina du skrev och bilden på Noahs gulliga fötter kram AJ

    SvaraRadera
  2. mysigt!! och spännande att få se ditt vardagsrum. pussar

    SvaraRadera