fredag 17 juli 2009

Kvinnor kan !



Mamma/mormor köpte en liten trehjuling till sonen nu häromdagen när vi var på shoppingtur. När vi kom hem satte vi på kaffe och tänkte att nu skruvar vi ihop den direkt för annars blir det inte gjort. Noah sprang omkring och tog beskrivningen hela tiden eller en skruv och vi höll på att klura på hur allt skulle skruvas ihop, samt hur vi skulle hålla Noah ifrån alla skruvar och delar till cykeln. Efter en stund säger jag kaxigt att nähä, vi har minsann gjort fel och måste skruva av och vända på allt. Vilket vi också gör och skruvar av och på när jag efter mycket skruvande inser att jag hade fel och vi gjorde rätt från början. Det fanns ett ögonblick där då jag kände att mamma inte var så glad för mig just då. Efter många om och men lyckades vi till slut få ihop denna lilla trehjuling och stolta är vi självfallet för det. Det stod på kartongen att den skulle vara lätt att sätta ihop men jag är benägen att säga att det där är minsann felaktig information. Har även fått upp bokstäverna på dörren till lilla bus rum som legat i en låda i ungefär 6 månader, dock inte så vidare rakt för där var en viss liten en som drog sin mamma i byxbenet hela tiden och ville ha tag på bokstäverna.

2 kommentarer:

  1. jag har förskt mig på att montera en sån där en gång, det gick inte bra så jag är verkligt imponerad!

    SvaraRadera
  2. väldans fina bokstäver :)

    tack för din fina kommentar inne hos mig :D

    SvaraRadera