torsdag 17 mars 2011

Magsjuk


Sonen blev magjsuk igår så jag vabbar och pysslar om så gott jag bara kan. Nu ligger han nerbäddad på soffan med kudde och täcke och ser allmänt ynklig ut stackarn. Han fick akut ont i magen innan och grät floder, gör ont i mig när jag inte kan trösta och ta bort det onda. Förhoppningsvis är han på bättringsvägen för han har inte kräkts sedan igår. Och så hoppas jag ju såklart verkligen att jag själv inte åker på en släng nu. Skulle väl vara typiskt inför en jobb och barnledig helg som inte inträffar allt för ofta.

Har fått mycket gjort här hemma idag i alla fall. Tvättat ett par maskiner och plockat undan en hel del. Dammsugning och dammtorkning står på vänt men det är ju bara såååå tråkigt. Fönsterna pustade jag igår men eftersom jag med min längd inte riktigt når upp på alla fönster utomhus och inte heller kan ställa mig på något pga rosbuskar så stör detta mig enormt idag när man ser att översta kanten inte är putsad. I-landsproblem dock så nu tar jag mig en kopp te och forsätter sedan min spännande vardag med mer städning.

1 kommentar: