måndag 7 mars 2011

Mamma, kan jag få en kram ?




Jag går med raska steg idag mot förskolan för att hämta hem sonen som varit hos sin pappa över helgen. En annan har haft lyxen att få vara på jobb hela dagen när solen strålat muttrar hon sarkastiskt. Väl där möts jag av en härligt glad kille som kastar sig upp i famnen på mig. Flera gånger på vägen hem stannar han och frågar om han kan få en kram. Där sitter jag på knä på gräsmattan med mitt underbara lilla kärleksbarn i famnen, sluter ögonen och bara njuter. Det finns inget bättre i livet än dessa stunder och att fullt ut vara i dem här och nu. Så mycket kärlek från oss båda till varandra, det är underbart.

Redan har han krupit till kojs efter en lång helg och lång dag idag på förskolan helt slut. Bara imorgon också sen har vi flera härliga dagar tillsammans i veckan och helgen. Jag hoppas att solen kikar fram någon utav dem så vi kan vara ute för det är något vi båda två älskar, att vara utomhus så mycket som möjligt när vädret tillåter. Allra helst vid havet, lilla söt kan faktiskt be om att få åka till stugan bara för att strosa på stranden och beundra havet. Det är en utav så många saker hos honom som gör att jag är totalt knallförälskad i det lilla livet.

Mannen i mitt liv må fortfarande ha svårt uppenbarligen för att finna mig, men den stora kärleken i mitt liv har jag redan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar