tisdag 29 mars 2011

Never ending VAB



Förra året läste jag att det var många år sedan så många hade tagit ut vård av sjukt barn i februari om jag inte minns fel. Undrar vilken månad som vinner i år ? För lite mer än två veckor sedan kräktes Noah och så var magsjukan ett faktum, vi andra klarade oss. Dvs jag, hans pappa, mormor & morfar. Sen veckan därpå börjar veckan med återigen kass mage på honom, nedsatt aptit, en fluturerande feber som knatar från 37,7 till 40 hipp som happ, feberyra om nätterna....härligt. Hans pappa blev magsjuk och dagen efter likaså jag. Man är inte kaxig när man ligger på alla fyra och kör porslinsbussen med en storögd och orolig 3-åring tätt intill sig som undrar hur mamma egentligen mår och vad som händer. Det är i dessa stunder det är sådär extra ljuvligt att vara ensamstående.


Men jag är lyckligt lottad som har fantastiska människor omkring mig så på fredagen när jag låg och frossade i 40 grader och hade fått en helt gratis intensivbantning kom mamma/mormor och tog med den lilla då pigga pojken till Hembygdsparken i Ängelholm. På kvällen hade hans pappa frisknat till och kunde ställa upp och ta honom. Så fick helgen gå till att pyssla om sig själv, dvs sova och sova lite till. Vad händer när måndag kommer ? Liten kommer hem från sin pappa med feber fortfarande och vill inte riktigt äta. Men snälla....så nu är det läkarbesök bokat idag för att utesluta att det är något denna runda som kräver antibiotika. Så på tre veckor har jag vabbat ett par gånger samt fått sjukanmäla mig själv. Känns som att det blir en ekonomisk festlighet att få nästa lön..


Nu när jag gnällt av mig så till det positiva, solen skiner allt mer och ofta här, vi har en liten nyckelpiga som sitter på några stenar utanför ytterdörren och talar om en bra vår, krokusar och pärlhyacinter är på väg upp i rabatterna...så nog allt är våren på gång nu !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar