onsdag 9 mars 2011

Stolt mamma !


Idag är jag en mycket stolt mamma. Efter jobb var det dags för lilla kärlekens andra tandläkarbesök i livet. Det första minns han inte och därefter har det ju tyvärr blivit en del traumatiska upplevelser på barnakuten när han varit väldigt sjuk så han har vad man kan kalla skräck för alla i vita kläder, dvs sjukhusoutfits. Insåg idag att det mycket är det som det hela handlar om och att det snart är dags att han får hälsa på mig på jobb och se att även mamma går klädd så på jobbet och inte alls är farlig. Men trots att han var rädd, grät och skakade så var han så modig. Och den mycket tålmodige och barnvänlige tandläkar Otto tog sig tid att visa alla instrument och saker han skulle använda vid undersökningen. Så till slut gick det och jag var så stolt likaså sonen. Efter tandläkarbesöket fick det bli en promenad ner till stan för en fika och då säger han att han tycker det är så mysigt att vi sitter där bara han och jag. Tror det är fullständigt omöjligt att känna mer kärlek än vad jag gjorde då och gör nu. Underbart, han är underbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar