tisdag 8 mars 2011

Varför kan man inte få välja ?




Idag frågade min stora lilla kärlek om vi inte kunde vara hemma från förskolan och jobb idag och bara mysa tillsammans. Det värker i mammahjärtat när man inte kan svara ja på en sådan önskan. Nej, tyvärr måste mamma jobba ikväll och får inte se dig förrän imorgon eftermiddag när jag jobbat klart det morgonpasset....
Men sen har vi en ledig dag tillsammans och sen även helgen. Hoppas, hoppas att solen stannar kvar men det ser tyvärr ut som vår lediga tid får moln och eventuellt mer snö. För mer snö vill man ju ha i mars, har ju inte alls tröttnat eller så. Vad är det med att ha världens längsta vinter egentligen ? Blir vi tränade inför en ny istid ?Jag vill ha vår, krokusar, snödroppar i stadsparken, pärlhyacinter, fågelkvitter, härligt blå himmel med så lite moln som möjligt, sol, värme, NU !
Alla årstider har sin charm, men det tappar lite det hela om en årstid försöker sig på att aldrig ta slut.

Nu får det blir lite mer kaffe och funderingar kring livet. Behöver lista ut vad jag vill och vad som krävs för att kunna vara den jag vill vara. Flummigt, med det är en sådan dag idag !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar