tisdag 16 juni 2009

En gåva från mamma




När jag & sonen flyttade till vår första lägenhet efter separationen fick jag två krukor med vita orkideer av mamma i inflyttningspresent. Jättefina verkligen, men jag undrade om det hade gått henne helt förbi att jag sedan jag flyttade hemifrån när jag var 20 år gammal inte lyckats få en enda väst/blomma att överleva i mitt hem. Och då menar jag verkligen, inte en endaste. En växt lyckades jag tom få att mögla om jag inte minns helt fel, ett apelsinträd min morbror gav mig i present vid något tillfälle.


Så gröna fingrar har jag alltså aldrig haft. Men skåda nu dessa bilder på mina två vackra orkideer som fortfarande lever ett år senare och faktiskt mår hur bra som helst hemma hos mig. Helt otroligt egentligen, är du inte lite imponerad mamma ? Det är jag själv i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar