torsdag 25 juni 2009

Vilda kusiner på äventyr






Denna veckan har sonens kusin sommarlov från förskolan och hennes föräldrar jobbar. Då ställer vi givetvis upp och agerar kusinvakt tillsammans med mormor. Veckan började med 2 övernattningar här och bus om dagarna hos mormor och morfar bl.a. Häromdagen tog jag, Noah & Isa bussen ner till stan och tog oss en promenad i Norra Hamnen för att titta på alla fina båtar. Många ohhh och ahhh kom från sonen som tycker i princip allt är väldigt spännande och speciellt allt som inkluderar vatten. Får han bada så gör han det gärna precis varsom det finns vatten och badmöjligheter. Dock blev det inget bad denna dag utan vi fortsatte sedan vår promenad till stadsparken och dess fina lekplats. Barnen busade av sig ordentligt och jag blev genomsvettig. Isa är ju 3½ så hon klarar sig bra själv men min lilla bus springer hejvilt överallt och gör gärna ett eller två rymningsförsök ut mot vägen om han får möjlighet. Så jag har fått bra motion denna veckan kan jag säga. Efter att ha provat alla aktiviteter på lekplatsen gick vi och åt lunch på stan. När jag stod i kö för att handla mat satt sonen och vrålade MAAAAAMMA på högsta volym (vilket är högt) och hans kusin satt chockad och höll för öronen och det såg ut som om hon satt och funderade på vart volymknappen på honom satt.

Igår körde vi tillsammans med mormor till Hembyggdsparken i Ängelholm och det blev en lyckad dag i solen. Barnen utforskade varenda millimeter av lekplatsen, tittade på alla djuren och åt både lunch och glass med god aptit. Imorgon bär det av till Skånes djurpark och då tar vi även med oss morfar på denna utflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar