söndag 21 juni 2009

Kusinernas heldag






Idag när jag & lilla bus vaknade kom min syster, hennes man och dotter för att hämta oss. Först åkte vi till fågelparken nära Påarp och tittade på massor av exotiska fåglar. Hur stora papegojor som helst som skrämde både mig och lilla bus en smula, tacksamt att de sitter i bur. Vackra visserligen men som sagt väldigt stora. Barnen sprang fram och tillbaka mellan burarna och tittade intresserat. Därefter bar det av till Ekeby möbelaffär för att luncha och vi gick därifrån mätta och belåtna. Nästa stopp var Jordbodalen och dess stora lekplats. Eftersom min lilla bus inte riktigt lyssnar när man kallar utan sätter av i full fart åt alla håll samtidigt känns det som var jag mer slut än barnen när vi lekt färdigt där.

Sista stoppet för dagen blev fika hos mormor & morfar där vi föräldrar äntligen kunde sitta ner en liten stund och barnen lekte själva i lekstugan. När det började mullra och mörka moln drog fram så promenerade jag och Noah hem. En timme senare kom lilla kusin Isa hit för att sova här över natten. Så dagen bjöd på ännu mera bus, lite tv och chips och nu sover de båda änglarna gott. Förhoppningsvis hela natten och gärna till 08 om man får önska sig lite sovmorgon. Men det bör jag nog inte räkna med...

1 kommentar: