torsdag 18 juni 2009

Ett hem börjar ta form




Så sakta men säkert börjar jag komma mer och mer i ordning här hemma. Fortfarande finns många lådor att packa upp och saker som behöver inhandlas när ekonomin tillåter det, men jag är glad för varje möbel och pinal som finner sin plats och gör det trivsamt. I veckan hjälpte familjen mig att flytta hit 2 skåp som mina föräldrar förvarat i sitt uterum. Tror de är oerhört nöjda med att ha blivit av med ännu mer utav mina tillhörigheter och kan nu sitta och njuta av sitt uterum istället för att se ut på ett totalt möbelkaos ordnat av äldsta dottern. Nu återstår att hämta alla mina lådor ståendes i olika förråd bl.a min brors också.




Så nu är de mesta i möbelväg på plats och nu är det småpyssel med detaljer och sådant som ska fixas till. Nu är det ju så att man ska lista ut vart allt passar bäst och det tycker jag kan vara lite svårt just vad gäller det som ska upp på väggen. Jag har bara helt vita väggar i hela huset och ska jag slå en spik i väggen så får ju nåt helt enkelt placeras där så ja, det måste kännas rätt. Funderar på att ha en av väggarna i vardagsrummet fylld med fotoramar med bilder på familj och vänner. Det blir en vägg som får fyllas på eftersom, bilder har jag massor men inte ramar och man vet ju precis vilka man vill ha så vad som funkar inte.




Idag är jag barnledig tills imorgoneftermiddag och det ska pysslas och städas. Hoppas på en fika med lillasyster någon gång under dagen. Har ingen aning om vad jag ska ägna kvällen åt, men det kommer jag säkert underfund med under dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar