onsdag 27 oktober 2010

Dagens första halva

Dagen började bra, inga trotsutbrott och då fick jag ändå väcka lillkillen vilket han oftast inte precis uppskattar. Han är lik sin mamma där, får jag bara sova tills jag själv vaknar är jag hur trevlig som helst men om någon väcker mig och dessutom kanske på ett lite stressat sätt så är det en demon som far ur sängen och bör ej tilltalas innan ett par koppar kaffe om man vill gå säker. Jag står för mitt kassa morgonhumör, jag har andra bra och härliga egenskaper som ger balans. Men som sagt, det är bara om jag blir väckt på fel sätt.

Efter att ha lämnat Noah på förskolan idag så blev det raka vägen till tåget och så bar det av till Lund, men förseningar självklart. Helt otroligt att Skånetrafiken aldrig lyckas få till ett fungerande system, jag började ändå pendla 2001 och inte mycket har förbättrats mer än att man kommer snabbare dit man ska med tågen OM de är i tid. Vilket de då sällan är höst och vinter. Men jag är oftast eller alltid ute i god tid när jag ska på något som känns viktigt så jag hade goda mått och kunde sedan i lugn takt lulla upp till mitt möte väl framme i Lund. Mötet gick bra, kändes bra och var framför allt intressant. Så nu har jag en hel del att fundera på. Och så en mycket trevlig lunchträff på det med en gammal kollega och vän jag inte sett på ett år. Trevligt, jag är helt klart mycket nöjd med första halvan av denna dag.

Nu sitter jag och dricker kaffe och surfar runt och gör mest ingenting. Barn och jobbledig hela dagen. Och idag ska jag försöka njuta av det, livkvalitet. Så det får bli en kopp kaffe till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar