söndag 24 oktober 2010

Dåligt mammasamvete


Stackars min lillkille, har haft ledig helg tillsammans med en mamma som dels varit knallförkyld och så trött och hängig och dels har ett brustet litet hjärta som gör att energin är låg. Och om jag nu kan skylla lite på vädret också så lockar ju inte några utomhusaktiviteter när det blåser och regnar. Men det har blivit en långpromenad idag i alla fall som resluterade i ett besök på Ica och en Cornetto jordgubb för lillkillen. Varför man nu vill äta glass när det är kallt, men vill han det så får han det. Nu har vi ju lyxen att få två helger i rad tillsammans vilket är högst ovanligt då han annars är hos sin pappa varannan så nästa helg planerar jag att vara både frisk och betydligt piggare. Nu ska jag slänga i mig en dos Bisolvon, det är som om hostan liksom triggas av bara tanken på sängen och att ligga ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar