söndag 24 oktober 2010

Söndagmorgon


Varför ger ofta en söndag spontan ångest ? Antar för att måndagen och en ny arbetsvecka med en massa måsten är i nära antågande. Sitter här och dricker morgonkaffet som om ni frågar mig helt klart är dagens bästa kaffe och i kombination med kaffet passar jag på att starta laptopen och uppdatera mig på alla favoritbloggarna. Lillkillen sitter bredvid och tittar på Bilar för kanske hundrade gången. Även jag kan replikerna nu och de käcka melodierna fastnar i huvudet, det blir så. Ingår i att vara småbarnsförälder har jag fått förstå. Sen ser man gärna bara precis favoritsnuttarna i filmerna också, om och om och om igen. Fast jag ska inte klaga, jag trodde personligen aldrig att mitt vilda lilla barn någonsin skulle ha intresset att sitta stilla i mer än 5 minuter så han får gärna lov att titta på precis vad han vill, Blixten Mqueen ser till att mamman här kan dricka mer än en halv kopp kaffe i lugn och ro. So worth it !


Min förkylning har icke släppt, snart en vecka nu och säkert den sjätte veckan vi är inne på där antingen jag är förkyld eller lillkillen. Det måste helt klart vara det absolut mest trista med höst och vinter, alla förskolebaciller och allt vabbande. Nåväl, det är bara att kurera sig så gott man kan. Skulle dock vara skönt att vakna pigg utan hosta och täppt näsa någon gång.


Imorgon är det dags för fortsättning på kurs i hot och våld som jag går via jobbet. Förmiddagarna är det teori och sedan övningar på eftermiddagarna måndag och tisdag. Jag tycker om att gå på kurs och tycker det är skönt när det bryter av lite från vardagen som annars går i samma lunk.


Nu mer morgonkaffe så man vaknar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar