måndag 25 oktober 2010

En bra dag




Idag har varit en bra dag trots att vi försov oss imorse och det blev en aningen stressigt. Till slut kom vi iväg till förskolan och jag kom farandes i full fart in på kursen bara 13 minuter sen. Erkänner att jag har pappa att tacka för det som kunde köra oss. Kursen var rolig idag, intressanta diskussioner, en ny trevlig kursledare/instruktör och bra praktiska övningar som nu gör att jag vet hur jag ska lyfta en patient som inte vill samarbeta utan att knäcka ryggen. Det tackar man för.

Idag har det känns mindre tungt i hjärtat och jag har kännt mig glad. Man måste vara tacksam för dessa dagar då man lika snabbt kan trilla ner i det svarta hålet igen. Fånigt egentligen vad hjärtesorg kan skapa för känslor men så är det. Så idag är jag tacksam för att jag fått känna mig bubblande glad utan någon som helst anledning. Bara det att solen sken härligt när jag tog mig hemåt för att hämta lillkillen i eftermiddags gjorde underverk. Nu har han fått krypa till sängs, imorgon kör vi samma procedur men förhoppningsvis utan att försova oss. Kanske kan jag få sova lite mer inatt och inte mest hosta. Idag lyckades hostan komma så perfekt varje gång någon skulle säga något på kursen, men vad gör man ? Inte som att man kan kontrollera den mer än försöka bli av med skräpet med hjälp av hostmedicin som fungerar sisådär.

Denna kväll blir det en kopp te i soffan med massor med tända ljus och tidigt i säng. Ser fram emot morgondagen, jag tycker om att gå på kurs och få stimulera hjärnan lite med nya utmaningar. Samt så för det tankarna på allt annat en bit ifrån om så bara för en stund.

2 kommentarer:

  1. Härligt att du har hittat tillbaks till bloggen igen! Jag hoppas du får en härlig dag idag :) kram

    SvaraRadera
  2. Tack Johanna, detsamma till dig. Kram

    SvaraRadera