lördag 23 oktober 2010

När till och med jag glömmer...


...bort min blogg är det nog inte så konstigt om mina få kära läsare gör det. Nästan ett år sedan jag skrev och mycket har ju klart hänt på detta år. Lillkillen närmar sig sin tredje födelsedag vilket får en att inse hur oerhört fort tiden går och det kan jag känna ger en smula stress. Jobbet som var ganska nytt sist jag skrev har jag hunnit vara på i mer än ett år nu och känns för närvarande mer energikrävande än jag skulle vilja, men så har jag också gjort valet att arbeta inom sjukvården så det är inte precis en chock. Kärleken har kommit och gått, på fullaste allvar. Det har varit en turbulent relation som varit väldigt fylld med kärlek och enormt härliga stunder men också varit svår. Var står vi nu ? Jag har ingen aning, just nu har jag inte den blekaste aning om jag någonsin kommer att se karln och bonusbarnen igen. Och just nu känner jag mig såpass känslomässigt urlakad att jag faktiskt inte vet hur jag känner inför det hela.


Vikten däremot har det gått lite bättre med, det är sega sega envisa kilo som gärna hänger sig kvar men sakta men säkert försvinner de. Tog ju bara 2,5 år att komma ner till vikten jag hade när jag blev gravid men får ju erkänna att varken någon strikt diet eller träning har förekommit mer än vardagspromenader och kanske en och annan grönsak till middag.


Träna skulle jag så gärna vilja göra, yoga samt något som kanske zumba så man får skaka loss lite. Men hur ska man finna tid för detta som ensamstående ? Ofta är passen samma kväll och tid varje vecka och jag jobbar skift så redan där skiter det sig. Sen är det ju så att när jag väl är barnledig så är jag helt enkelt på jobb för det är då det är helgpass och kvällspass som gäller. Kan nämnas att ett dagtidsjobb måndag till fredag aldrig lockat så mycket som det gör nu.

Har alltid trivts med att jobba skift och så men inte med den livssituation jag befinner mig, det tar för mycket kraft och egentid som behövs om man ska boosta sig själv med lite energi finns inte. Nu har jag gnällt färdigt, för en stund i alla fall...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar