lördag 24 september 2011

Sovmorgon gärna !

Varför tar mitt barn aldrig sovmorgon längre ? Förr kunde han sova till både 9 och i unika fall halv elva. Men nu är det upp en liten stund efter klockan 5. En lördag....går han då och lägger sig tidigt kan man undra ? Nej, det gör han inte det heller utan just nu har vi nattningsprocesser som tar mellan en till tre timmar då alla livets stora funderingar drabbar Noah precis när han ska gå och lägga sig och måste då självfallet ventileras med mamma. Just nu mycket diskussioner om döden så de känner jag att jag inte kan undvika eller skjuta undan, så det är bara att lyssna och på bästa sätt försöka förklara. Jag tröstar mig med att detta är ännu en av alla utvecklingsfaser han ( vi ) ska igenom så det är bara att uthärda på bästa möjliga sätt. Något jag har börjat med är att ladda kaffekokaren på kvällen så jag kan mumla till trollungen att starta kaffet innan jag masar mig ur sängen på morgonen. Älskar min Moccamaster. Och vad är det med barns energi direkt när de vaknar ?? Vilken vuxen vaknar så pigg ? Anyone ? Jag har nog aldrig träffat någon i alla fall. Morgonmänniskor jo, men så pigga på morgonkvisten nej. Jag ska sluta gnälla och ta mig en kopp kaffe till. Elvismuggen är i diskmaskinen så bejakandet av min inre rockstjärna får vila denna morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar